Întâlnirea IN.TUNE Alliance de la Oslo: S-a adoptat Consortium Agreement, un document deosebit de important

  • Acasa
  • IN.TUNE
  • Întâlnirea IN.TUNE Alliance de la Oslo: S-a adoptat Consortium Agreement, un document deosebit de important
Semnare Consortium Agreement

În perioada 17-18 iunie a avut loc, în capitala Novergiei, la Oslo, întâlnirea Consiliului de Conducere al IN.TUNE Alliance. În cadrul întâlnirilor de lucru a fost adoptat Consortium Agreement, un document programatic pentru IN.TUNE Alliance. De asemenea, au avut loc discuții pline de substanță despre evoluția de până acum a IN.TUNE Alliance, dar mai ales despre viitorul IN.TUNE Alliance.

Parteneri din opt instituții europene, rectori, prorectori, studenți și echipa de management a Alianței IN.TUNE au semnat documentul de funcționare și organizare al Alianței IN.TUNE – Consortium Agreement.

Semnare Consortium Agreement
Credit:
Karina Krokaa / NMH

Reuniunea a făcut parte dintr-o sesiune de două zile a IN.TUNE, în timpul căreia s-au reunit și Consiliul studenților, Comitetul executiv și managerii Institutionali de la fiecare institutie din cadrul Aliantei. În timpul reuniunii Consiliului de conducere, au fost adoptate decizii  importante privind structura, funcționarea și dezvoltarea ulterioară a IN.TUNE Alliance.

Cu ocazia întâlnirii de la Oslo, Institutional Alliance Managers au dezbătut aspecte precum rolul instituțional al acestora, strategii de comunicare, atât internă cât și externă, metode de promovare a alianței în cadrul propriilor instituții, monitorizarea activităților desfășurate de către cele opt pachete de lucru, precum și trecerea în revistă a principalelor provocări și reușite înregistrate în primele șase luni, ca membri ai IN.TUNE Alliance.

Credit:
Karina Krokaa / NMH

În cadrul reuniunii de la Oslo, Consiliul de Conducere al IN.TUNE a adoptat documente esențiale pentru dezvoltarea Alianței:

  1. Acordul de asociere IN.TUNE cu adnotările rezultate în urma discuțiilor
  2. Bugetul și principiile financiare care vor sta la baza IN.TUNE Alliance. Bugetul IN.TUNE Alliance a fost discutat în detaliu și s-au efectuat adnotări în zonele esențiale. De asemenea, a fost stabilit bugetul defalcat pentru fiecare universitate participant și bugetul pentru personalul Allianței.
  3. A fost stabilit și Managamentul Riscurilor în cadrul IN.TUNE Alliance

 

Consiliul Studenților și-a ales noua conducere

În cadrul întâlnirii liderilor IN.TUNE Alliance, Consiliul Studenților și-a ales noua conducere, dar au avut loc și discuții solide organizarea viitoare a acestei structuri.

Ședința Consiliului Studenților IN.TUNE a debutat prin prezentarea de către Sara de los Campos Valdés a subiectelor aflate pe ordinea de zi. Invitați în prima parte a ședinței au fost reprezentanții studenților din NMH și președintele uniunii studenților din Norvegia, Jens Bartnes, care au vorbit despre situația reprezentării studențești în țara lor.

Următorul punct al ședinței l-a constituit regulamentul de organizare internă a Consiliului Studenților, adoptându-se un board de conducere format din 3 persoane (Coordinator of student affairs, Coordinator of events and activities, Coordinator of communication), ce este reales o dată la un an, începându-și activitatea în data de 1 iulie.

Procedura de alegere a membrilor din boardul de conducere prevede perioada de depunere/propunere a candidaturilor de către studenții dornici să ocupe pozițiile respective, alegerea acestora realizându-se prin vot exprimat deschis în urma dezbaterilor din Consiliul Studenților.

După exprimarea propunerilor, primul chair team ales este alcătuit din Sara de los Campos, Magdalena Seifert și Dušan Dakić, tranziția fiind asigurată de conducerea provizorie stabilită în ședința consiliului din 8 mai 2024 (compusă din Sara de los Campos, Guilherme Araujo de Almeida și Vlad-Cristian Ghinea).

În urma discutării mai multor variante posibile, Consiliul Studenților a decis ca adoptarea oricăror decizii să se realizeze asemenea regulamentului din Governing Board IN.TUNE: 2/3 din voturile exprimate (minutele ședințelor vor circula prin e-mail și vor fi aprobate de toți membrii consiliului studenților). Consiliul Studenților se va reuni de cel puțin 6 ori pe an (chair team se va întruni cu 2 săptămâni înaintea ședinței pentru pregătirea agendei), fiecare membru trebuind să participe la cel puțin 3 ședințe anual.

Delegația din partea Universității Naționale de Muzică București a fost formată din:

  1. Univ. Dr. Diana Asinefta Moș – Rector al UNMB și parte din Governing Board
  2. Univ. Dr. Nicolae Gheorghiță – Excutive Committee
  3. Angela Șindeli – Alliance Mangement Team
  4. Vlad-Cristian Ghinea – Student Council
  5. Emanuela Ioniță – Student Council
  6. Contabil-Șef Negrea Gabriela – Administrative Commmittee
Credit:
Karina Krokaa / NMH